Beleidsmedewerker Planvorming

  1. Home
  2. Vacatures
  3. Beleidsmedewerker Planvorming

Zijn crisisplannen, samenwerkingsconvenanten en rampbestrijdingsplannen voor jou gesneden koek? Kun jij vanuit die planvorming verbanden en verbinding leggen met de interne organisatie?
Dan zijn wij op zoek naar jou!
Per direct is de GHOR Hollands Midden op zoek naar een ervaren en enthousiaste

Beleidsmedewerker Planvorming

voor 32 uur per week

Wie zijn wij?

De GHOR Hollands Midden is de Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio en coördineert,
regisseert en adviseert over de geneeskundige hulpverlening bij rampenbestrijding en crisisbeheersing.
Werken bij de GHOR-organisatie betekent werken in een zelf organiserend, enthousiast en ervaren
team, dat samen verantwoordelijk is voor het bepalen en het halen van haar resultaten; een zeer
inspirerende en uitdagende werkomgeving

De GHOR-crisisorganisatie bestaat uit ongeveer 40 functionarissen. Deze GHOR-functionarissen hebben een reguliere functie en gaan bij een crisis of ramp als crisisfunctionaris aan de slag. Een functie bij GHOR betekent dus dat ook jij een rol als crisisfunctionaris vervult.

Meer informatie over GHOR Hollands Midden vind je op de website: www.ghorhm.nl

 

Wie zoeken wij?

Om tijdens een crisis adequaat te kunnen handelen en te weten met wie die crisis bezworen moet worden, is het belangrijk om de in de voorbereidende fase goede afspraken te maken met samenwerkings- en ketenpartners zoals de ambulancedienst, politie, brandweer, zorginstellingen, GGD en gemeentes. Deze plannen moeten goed beschreven, goed geoefend en regelmatig tegen het licht gehouden worden zodat de meest recente informatie bij de juiste partijen ligt en de verschillende partijen weten wat er van hen verwacht wordt en wat zij van de ander kunnen verwachten.

Wij zoeken daarom iemand die verbanden ziet en begrijpt tussen al deze organisaties op het gebied van crisisbeheersing en -bestrijding. Iemand die het doel en het belang van een goede samenwerking goed kan verwoorden en anderen kan enthousiasmeren om energie en tijd hierin te steken. Daarom is het belangrijk dat je op bestuurlijk als op operationeel niveau begrijpt wat er speelt, maar ook concrete acties onderneemt om te komen tot afspraken en plannen. In je enthousiasme denk je in mogelijkheden, zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Ook werk je vanuit een kennis van de risico’s die er in de regio zijn en denk en schrijf je mee in de plannen van de Veiligheidsregio.

 

Wat ga je doen?

Als Beleidsmedewerker Planvorming maak je onderdeel uit van de werkgroep Multi Disciplinaire Planvorming van de Veiligheidsregio. Daar ben je medeverantwoordelijk voor het opstellen van de crisisplannen van de Veiligheidsregio Hollands Midden. Je vertegenwoordigt daarin de geneeskundige tak. Dat betekent dat je een goed inzicht hebt in de gevolgen van een crisis voor de vele partijen in het geneeskundig veld. Met je collega’s binnen het GHOR Bureau zoek je de samenwerking tussen de verschillende onderdelen van de GHOR (vakbekwaamheid, relatiebeheer, risicobeheersing, crisisfunctionarissen) om ervoor te zorgen dat de crisisfunctionarissen en de zorgpartners de juiste kennis hebben om te kunnen acteren tijdens een crisis. Naast je eigen aandachtsgebied (planvorming) ben je ook inzetbaar op bredere beleidsmatige projecten die inspelen op actuele ontwikkelingen.
Tevens zal je mede verantwoordelijk worden voor het uitbrengen van veiligheidsadviezen voor evenementen in de regio. Dit doe je in nauwe samenwerking met je collega Evenementenveiligheid. Deze taak zal wekelijks 4 tot 6 uur van je tijd in beslag nemen.

Je bent in staat zelfstandig het totale pakket voor planvorming uit te voeren. Je volgt de landelijke beleidsontwikkelingen en vertaalt deze naar regionaal beleid. Daarnaast pak je praktische zaken die zich voor doen direct op en onderhoud je contacten met je netwerkpartners (o.a. RAV, Meldkamer, GGD, politie, brandweer en bevolkingszorg).

Kortom een zeer afwisselende functie waarbij de focus ligt op beleid, verbinden, netwerken, regisseren én organiseren.

 

Wie ben jij?

  • Je beschikt over een minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Je beschikt over een heldere pen om beleid te schrijven en te vertalen naar de praktijk
  • Je hebt affiniteit met rampenbestrijding, crisisbeheersing en gezondheidszorg
  • Je bent een teamspeler en je bent in staat om anderen mee te nemen en te stimuleren
  • Je hebt een flexibele instelling en schakelt makkelijk tussen verschillende niveaus van strategisch tot operationeel
  • Je hebt capaciteit om een netwerk op te bouwen, te onderhouden en uit te bouwen
  • Je bent een enthousiaste persoonlijkheid en je aanpak is mensgericht
  • Je bent bekend met de wereld van de GHOR en/of algemene Crisisbeheersing.
  • Je kunt voor het vervullen van een piketrol bij alarmering binnen 45 minuten in het Regionaal Crisiscentrum in Leiden aanwezig zijn
  • Je bent in bezit van het rijbewijs B
  • Wat hebben wij jou te bieden?
  • Een leuke afwisselende baan binnen een informele, groeiende en maatschappelijke organisatie die zich inzet voor de openbare gezondheidszorg!
  • Je salaris ligt (fulltime gebaseerd op 36-urige werkweek) tussen minimaal € 3.090,- bruto per maand met een uitloop tot maximaal € 5.372 bruto per maand (functionele schaal 11).
  • Verder ontvang je nog 17,05% Individueel Keuze Budget (waaronder 8% vakantiegeld, 6,8% eindejaarsuitkering en 2,25% overig) om extra verlof, opleidingen, aanschaf fiets mee te financieren of als extra inkomen te laten uitbetalen op een moment dat jou schikt.
  • En we hebben een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden; zo zijn er o.a. collectiviteitskortingen op o.a. je zorgverzekering en is het pensioen van het ABP (twee derde betaalt de werkgever).
  • Een contract voor een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling bij gebleken geschiktheid.

 

De sollicitatieprocedure

Je schriftelijke sollicitatie (CV en motivatiebrief) ontvangen we graag onder vermelding van vacaturenummer 096 via e-mail: vacatures@rdoghm.nl.
Voor inhoudelijke vragen neem gerust contact op met Esther Dekker (071 207 30 11) of Femke Seghers Martins (06 15 69 50 49).

En verder belangrijk om te weten:

  • Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur.
  • Het aanleveren van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) maakt deel uit van de procedure.
  • Indien we niet fysiek met sollicitanten in gesprek kunnen i.v.m. de ontwikkelingen rond het Coronavirus, zullen de sollicitatiegesprekken online via MS Teams plaatsvinden.
  • Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Nieuwsbrief

Share This